21 APRIL 2013

Ca 15 grader har termometern stått på idag - en hel del mer i solen - så ni kan ju förstå att vi varit ute idag! Vi började dock dagen med en lååång sovmorgon med efterföljande frukost i den varma solen. Underbart att få sova ut så länge, det behövs verkligen ibland. Vi såg på en skräckis igår (fyyy aldrig mer skräckisar!) som hette Sinister och den gjorde oss helt utmattade! På riktigt - sjukatste filmen någonsin! Jag har alltid älskar skräckisr och igår, som vanligt, var det jag som övertalade en något tveksam Philip att titta på den som jag hört så mycket bra om. Men tjii fick jag när det var jag som inte vågade kolla mer och nästan bönade Philip att stänga av. Men det gjorde han ju inte. Han intalade sig själv att han skulle klara av filmen (han har svårt för skräckisar..) och satt och upprepade för sig själv att "det är bara en film. De har fifflat med ljudet och ljuset. Det är bara en film!" haha. Han klarade det galant, och nu lär vi inte kolla fler skräckisar på ett tag hahaha... 
Iallafall, efter frukosten tog vi oss en långpromenad i vårvärmen och när vi kom hem kom våra härliga grannar över på fika. Vi satt i solen och pratade och vi hade köpt en fin chokladkaka som vi serverade med grädde och banan till. Mycket gott, och mättande! Nu har vi precis ätit middag (ska visa snart) och ikväll blir det bara mys för imorgon åker Philip till Stockholm igen :(( Usch, helgerna går för fort! Men härligt har vi haft det iallafall :) 
Nedan tre bilder från dagen, bland annat årets första vårblommebild som jag tyckte blev så fin! 
 
Kommentera inlägget här: