FRÖKEN NATALIA

Har idag haft en lång dag på skolan. Eller, egentligen bara vanliga 8 timmar, men kändes stundtals som 15! Jag har inte kunnat ta en sekunds rast idag, och inte heller får man rast vid lunch då lunchen är pedagogisk... Uh. Men jag överlevde, och jag är hyfsat pigg ändå faktiskt. Måste vara vädret! :)
Idag vickade jag i en klass där läraren totalt glömt att göra en planering för min dag hah.. Så jag fick improvisera allt! Efter samling, högläsning och fruktstund gick vi på en miniutflykt i skogen. Där hittade vi en bäck med massa grodyngel! Mycket spännande för de små liven kan jag tala om. Med grodor i huvudet var det inte svårt att komma på resten av dagen :) Vi målade tavlor, skrev berättelser om grodor och lekte lekar. Jobbigt va? ;) 
Banen kallade mig för fröken Natalia, eller som vissa säger "Italia" haha. Gnska gulligt. Och aldrig får jag någonstans så mycket komplimanger som jag får på skolorna! "Vilket fint och långt hår du har", "Vilket fint namn du har", "Vilka fina örhängen du har", "Du är den snällaste fröken vi har haft någonsin, kan du alltid vara här, varje dag?" Haha.... ♥ Vädret har inte varit fel det heller. Varmt, skönt, barnen springer barfota (kanske inte det smartaste men ni vet, barn...) och man är bara allmänt lycklig. Älskar solen och vad den gör med mig! :)
Nu har jag precis kommit hem, tidrapporterat och kramat mina små! Ikväll kommer äntligen Philip hem, yaaay! Nu kan veckan börja på riktigt :))))
Kommentera inlägget här: