SJUKER - DEN ÅTTONDE DVÄRGEN

Inget ont om dvärgar men idag känner jag mig så liten. Igår kände jag mig ju som jag skrev lite febrig, matt och trött. Mycket riktigt vaknade jag upp med feber idag. Ingen hög feber dock och det har hållt sig lågt hela dagen, får hoppas att det håller sig där. Har varit förkyld i en vecka nu och känt det i bihålorna varje dag med tryck och huvudvärk. Nu har det som sagt gått över till trötthet och en känsla av orkeslöshet (?) och då feber. Men, det var väl på tiden. Jag började väl undra hur det stod till egentligen när Philip fick kräksjuka för ett par veckor sedan, ett rent mirakel att inte jag åkte på det med mitt kassa immunförsvar. Men vi visste väl alla att det inte skulle hålla i sig särskilt länge, jag får fler av förkylningarna istället verkar det som. :/
Så, jag har inte fått gjort så mycket idag. Jag har legat i sängen, kollat på TV, surfat runt på nätet, skickat fotbollsrelaterade mess, ätit glass, ruckit massor och sist men inte minst myst med våra bebisar. Mio är en sån gosegris, elelr mammagris kanman väl säga! Vet inte om jag har berättat det innan men nu för tiden när Philip är borta, så blir Mio så otriligt mammig. Han går runt benen på mig och stryker sig, sitter bredvid mig, ligger bredvid eller på mig, som imorse. Han kom upp och la sig på bröstet, och la sig på rygg haha samtidigt som han tryckte sitt huvud upp under min haka. Så där låg jag och gosade med honom och kliae honom på magen, så himla söt! Men annat är det när pappa är hemma, då ska han vara "stora pojkn" och klara sig själv. :) Haha, djur :)
Snart måste jag iallafall trotsa migsjälv och klä på mig, måste ju åka och hämta hjärtat ikväll. Skönt att han kommer hem!! Och eftersom jag är sjuk, har jag bestämt att vi ska hämta upp pizza på hemvägen. Punkt. Han har ingen talan om detta, ok Philip? :) Vi äter aldrig så tung mat så sent på kvällen, men jag har inte haft sug att äta nåt annat än ett 3 dl glass idag så därför bestämde jag mig nu för pizza. 
 
Kommentera inlägget här: