FUNKAR INTE SOM DET SKA...

Ok, blogg.se funkar inte riktigt från utlandet verkar det som. Jag kan inte lägga in bilder för då laggar det bara, sen läggs det in koder här och där i texten utan anledning... Hm.. Inlägget jag la upp nyss var iallafall från igårkväll, så ni vet.

Det blev inget Antibes idag, vi var lite för trötta imorse hehe.. Så det blir Antibes imorgon istället :) Idag gick vi istället på vandring och gick upp på de höga kullarna i utkanten av Nice. Utmärkande för den makalösa utsikten där är att nästan alla vykort från Nice har just denna vy på sig :) det är helt otroligt vackert där uppe, man kan nästan inte tror det och man får nypa sig både en och två gånger i armen för att försäkra sig om att man inte drömmer!

Vi gick i flera timmar i en galen värme, snacka om att fötterna var trötta när vi kom ner. Vi tog en varsin "socca" vilket är en sorts kikärtspannkaka, signifikant för området kring Nice verkar det som (men jag vet faktiskt inte...) och det var väl sådär... Gott, men inte så mycket mer än så. Sen gick vi vidare till huvudgatan Jean Medecin för lite shopping.

Middagen åts hemma idag. Eftersom vi hyrt en lägenhet så passar vi på att laga mat hemma ganska ofta. Dels blir man trött på restaurangmaten, dels är det ekonomiskt, och dels får vi chans att laga mat på riktigt bra råvaror! Man måste verkligen ta vara på alla fina grönsaker, frukter, ostar osv här nere, det är en sån lyx att kunna köpa fet färskt på en marknad utanför dörren! Och för oss som älskar att laga mat är det en dröm!

Imorgon blir det som sagt Antibes och det ska bli spännande! Det ska vara otroligt vackert där, och flera marknader är öppna imorgon. Älskar marknader!

Jag försöker lägga upp bilder här i bloggen men ja, det går ju sådär... Följ mig istället på instagram (natalialerulf) för där uppdaterar jag alltid om kvällarna :)

Kommentera inlägget här: