14 MAJ 2013

Lugn, don´t worry, ingen dramatik idag haha! :)
Har jobbat som vanligt idag och det har gått bra. Skolan jag är på nu har under vårterminen pratat mycket om värdegrunder och likabehandling, och idag sattes avslutades det hela temat med en aktivitatsdag - Fritidshemmens dag. Vi hade olika stationer på skolan vart barnen fick gå i grupper. På en station fick de prova på att vara rörelsehindrad och sitta i rullstol. Även jag provade och det är fasiken inte lätt! Tungt, svårstyrt, smutsigt för händer och armar, jobbigt rent styrkemässigt och man fick snabbt skavsår i händerna. En annan station handlade om syn- och hörselskador, samt en om personer med astmaproblem. Där fick vi andas enbart genom sugrör - jobbigt! Barnen tyckte att allt var roligt att prova på, och verkade samtigt förstå det vi gjorde. Kul!
Efter jobbet åkte jag raka vägen till fotbollsträning med mina tjejer. När jag kom hem från den fick jag sätta mig och göra upp lag och strategi till helgens match samt kolla upp våra motståndare lite. Nu ska jag inte vara med i helgens match då min mamma och småsyskon är här, men det är ändå jag som fixar allt med laget så det är en del att göra. 
Nu har jag fått i mig lite pasta carbonara coh kollar på första semifinalen av Eurovision. Mjaa, måttligt kul, har inte riktigt fastnat fö något bidrag än. Just nu spelas Belgiens bidrag - en tjej i kortkort, såklart. Liknar mycket ett bidrag från förra året som jag inte minns just nu, den där "La-la-love". Inte till sången, men till klädsel och scenspråk, dvs ganska sexuellt och därmed inte så roande tycker jag. Men men. 
 
Kommentera inlägget här: