FIXAR-ONSDAG

Hej på er!
Idag är jag ledig så jag går hemma och pysslar. Det är mulet ute och regnar titt som tätt så ut vill man ju inte gå. Jag passar istället på att piffa och fixa här hemma. Har bäddat rent i sängen, tvättat, dammsugit, dammat/torkat av bänkar, fixat disken och torkat av i köket. Kanske skulle svabba golvet också när man ändå håller på? Helt galet va katterna smutsar ner också - eller det kunde ju vara bra mycket värre, men det känns ju som man går på sand konstant p g a allt grus från kattlådan de släpar runt på. Och då hamnar ändå 95% av gruset där det ska vara, d v s i en uppsamlare framför kattlådan.
Tycker också synd om vår stackars soffa som utsätts för mycket lidande. Katterna är så kräsna och avskyr klösmattor som vi köpt, trots att vi sprayat på kattmynta. Istället ska de klösa på vardagsrumsmattan och på soffan. Mattan är helt okey, det är en stor kraftig matta så det syns inte, men soffan - där börjar det ramla ut fyllning ur på de två ställen de river på :/ Nä, nästa gång blir det en skinnsoffa. Nu tror ni jag är galen men nej, det är så att skinn rör de inte av någon anledning. Vi har en fin skinnstol här hemma som de gärna ligger i men klöser gör dom inte. Jaja, det är ett tag till dess. Tur det för skinnsoffor är inte billiga!
Annars? Hjärtat kommer hem idag, wiihoo! Äntligen! Imorgon är det ju röd dag också så inget jobb då heller. Vi får besök av en vän till Philip på dagen, och sen vet jag inte vad det blir. Kanske hitta på nåt kul! :)