BALANSAKTEN - BOKLANSERING I MALMÖ!

05.15 var klockan när alarmet tjöt imorse. Trött som en gris fick jag motvilligt gå upp och göra mig iordning. Philip hade varit uppe sean 04.45 - hur orkar man!? Jag är verkligen så långt ifrån morgonmänniska som det bara går, jag funkar inte så tidigt på morgonen och magen blir helt kass. Philip däremot, han kan vakna kl 04-05, längta efter en kopp kaffe och då bara få för sig att gå upp för att "det är ju lika bra". Kaffets dragningskraft, det är något jag aldrig kommer förstå.
Anledningen till att vi gick upp så tidigt imorse var iallafall Philips boklansering i Malmö! Vi kom dit vid 07, och strax därpå började folk droppa in och ta för sig av frukosten som serverades. Därefter samlades alla i ett rum där vi under en timme fick lyssna på intressant föreläsning av min älskade och med efterföljande paneldiskussion och frågestund. Många kom på lanseringen och alla verkade väldigt nöjda och positivt inställda till bokens och Philips budskap! Jag fick agera fotograf, och gjorde vad jag kunde. Tyvärr var motljuset lite väl starkt ibland, men det blev hyfsat ändå tycker jag. Kunde varit värre :) 
Efter lanseringen tog jag och Philip en sväng på stan och brunchade på ett litet mysigt fik i stan. Trots många mysiga ställen och fantastiska byggnader slås jag gång på gång av att Malmö verkligen inte tilltalar mig som boplats. Jag vet att jag inte skulle trivas där alls. Så blir det någon gång en flytt längre söderut, ja då blir det en bit utanför Malmö isåfall, eller om inte ännu längre söderut! Utomlands! :)
 
Ikväll blir det tacos här hemma, det var hela 6 veckor sedan sist så abstinensen är stooor! 
Kommentera inlägget här: