THE SECRET IS OUT

Nu ska jag berätta en hemlis för er som jag och Philip gått och hållt på ett tag! Nej, vi är inte gravida ;) Det jag ska berätta har vi inte velat berätta än, framför allt inte på facebook då det "är ju där allting händer", vi vill att det ska vara en överraskning när det är dags. Och så vill vi fortsätta ha det. Jag berättar det här i bloggen - ni är ju trots allt en ganska begränsad skara som läser här - och hoppas att ingen ska börja skriva om det på facebook innan vi är där och kan berätta det själva. Tacksam om det respekteras.
Anledningen till att vi (okey, JAG, jag övertalade Philip) vill berätta det nu och inte hålla det hemligt längre, är helt enkelt för att det är så himla roligt att jag håller på att spricka! Det är så mycket man vill berätta om, få feedback på! Ett av mitt livs bästa stunder hittills och det är klart att man vill dela det med alla andra! Så därför bryter vi nu tystnaden, begränsat, och berättar att vad som kommer hända.
Den här fantastiska mannen och jag, ska gifta oss i sommar! Och inte om 3-4 månader, nej, om drygt 1 månad är det dags! Jag är så lycklig att jag inte vet vart jag ska ta vägen!
Om ni minns så var jag och Philip på bröllopsmässa i Göteborg i februari. Vi proppades fulla med information och när vi kom hem började vi ganska omgånde tänka på vårt framtida bröllop. Vi tänkte i stora banor. Vi ville ha alla där, vi kikade på kyrkor här i vackra skåne, vi tittade på en fantastisk vingård där vi tänkte hålla både vigsel, fest och övernattning för våra gäster. Datumet tänkte vi skulle bli till sommaren 2014. Ganska snabbt blev dessa tankar dock väldigt överväldigande och för mycket. Vill vi verkligen ha det såhär? Svaret: Nej.
Från att ha tänkt stort och traditionellt, började vi tänka mindre och intimt. Vi bestämde oss för att gifta oss utomlands med bara några få nära vänner vid vår sida - men helt okey om det blev bara vi. Vi kände att hela tanken med bröllopet är ju att det är för vår skull, ingen annans. Och planerar man stort är det lätt att man glömmer bort sig själv och det som är viktigt., vilket vi gjorde på bara några få dagar när vi planerade stort! Så nej, litet och intimt är vad det blir, och vi ser så mycket fram emot det! ♥
Så när och var gifter vi oss? 
Jo, den 9 juni åker vi till Nice i södra Frankrike - den franska rivieran. Den 13 juni gifter vi oss i en liten kuststad utanför Nice som heter Cagnes sur Mer. Det är en vacker stenstad med medeltidsvibbar som ligger alldeles vid havet och går långt upp i bergen. Svenska kyrkan har en fastighet där var vi kommer att vigas. Vi vet inte exakt var i Cagnes sur Mer det blir, det ska vi bestämma oss för när vi varit där och kikat runt dagarna innan.  Vi kommer spendera 2 veckor där nere och har alltså vår bröllopsresa på samma gång. Vi kommer åka runt besöka alla vackra kuststäder så som Cannes, Antibes, Saint-Tropez och besöka småbyarna inåt landet. Vi kommer besöka kungadömet Monaco och kanske även en tripp till italienska gränsen. Det kommer bli ett äventyr utan gränser! 
Åh, det är så mycket jag vill berätta, allt som vi har planerat sedan februari vill ju bara ut! Så den närmsta tiden får ni räkna med att det kommer bli en del bröllopsrelaterade inlägg här på bloggen haha, måste ju ta igen lite tid :) Men jag vill gärna höra vad ni har att säga! Kanske har flera av er varit där nere? Ge mig tips och trix! kanske känner ni till några bra restauranger, sevärdheter eller butiker. BRING IT! Jag tar tacksamt emot alla tips, vill ju att resan ska bli perfekt!
Men å andra sidan - jag klagar inte på något så länge jag har min underbara blivande make vid min sida!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Angelika Holmqvist:

Grattis till bröllopet!! Hoppas ni får ert äventyr i Nice. Du får skiva ett inlägg om planering. Jag ska gifta mig 7 juni nästa år, så jag behöver tips :)

Svar: Tack Angelika! :D Åh grattis själv!! Haha mitt bästa tips är att ha en stor "planeringsboard", t ex på kylskåpet, där ni skriver i ALLT ni kan tänkas behöva och göra inför bröllopet. Sen sätter ni sistadatum på när varje grej ska vara gjord och kryssar för dem när de är gjorda. Allt blir så mycket överskådligare och enklare att se då, och man märker lätt om man glömmer nåt! :D
Natalia Johansson

Kommentera inlägget här: