MINA FAVORITER

Tänkte tipsa om lite bra make up produkter som jag använder dagligen. Jag är, om jag får säga det själv, ganska noga med min hy. Ibland får den sina tonårs-trots ändå, men vad gör man, I´m only human. Jag försöker alltid ha bra produker och gudarna vet hur många jag provat genom åren. Man har lärt sig att dyrt är inte alltid bäst, men det är faktiskt inte billigt heller! En bra kombo är det som får huden att må bra - oavsett prislapp. 
Jag har som sagt provat mig fram genom massa olika märken och utföranden. Min hud vill ha det luftigt samtidigt väl återfuktat. Att spackla på så det blir alldeles kakigt är ett big NO NO! Jag gillar puder som släpper igenom luft, men det får inte se mjöligt ut om ni förstår vad jag menar. Vissa puder ligger ju så ytligt att man ser puderkornen nästan. Och det motsatta, kompaktpuder är nästan för tätt många gånger. Nej, jag försöker ha det så lätt som möjligt, och så  lite som möjligt. 
För att börja med ansiktet och grunden, så har ni nedan mina favoriter. Primern använder jag endast då jag sminkar mig för ex fest, och man vill att sminket ska sitta bättre och längre, annars känns den bara onödig tycker jag. Jag använder sällan foundations då jag tycker det "känns" för mycket, men om jag använder någon ibland, då är det den här "NUDE" från Dior. Den är fantatisk! Den syns knappt och man ser iprincip osminkad ut, fast med en otroligt fin lyster i huden. Toppenbetyg får den, trots att den är snordyr. det är därför man är så sparsam med den :) Ännu en produkt från Dior är deras kompaktpuder "FOREVER" som också är superbra. Den används mest för att den är så lätt på huden trots att den är kompakt. Även denna kostar lite, men den räcker länge och jag har aldrig haft problem med huden när jag använt den, så därför är den värd sina kronor.
På kinderna använder jag en enkel rouge från FACE, men mestadels brukar jag bara borsta på lite bronser från Lumene som är grym. Det behöver inte vara mer. På sommaren räcker det med endast lite bronzer på näsan, hakan och kinderna så är du good to go! Concealern från Make Up Store är också grym. Min är modell "red" för att täcka ev rodnader här och där. Det håller verkligen vad den lovar om man säger så :) 
Primer "Prime Time" från Bare Minerals / Foundation "Nude" från Dior / Compact powder "Forever" från Dior / Concealer "red" från Make Up Store / Rouge "strawberry" från FACE / Bronzer "pearly bronzer" från Lumene
När det kommer till ögon brukar jag vara väldigt sparsam. Ögonbrynspennan från H&M är given för mig, den är den bästa i sitt slag och ett måste frö mig med så naturligt glesa bryn. Ögonskugga använder jag sällan, och när jag väl gör det är det oftast i bruna toner då det passar mina blå ögon bäst. Även H&Ms nya palett "NUDE" är superfin och enkel. Inget som står ut utan de är väldigt naturliga färger. 
När det kommer till mascaror är jag kräsen. Voluminous 4X mascaran har jag använt sedan den kom för x antal år sedan. Den är ... finns inga ord för hur bra den är! Fylliga, långa fransar utan klumpar får man och för ett bra pris. Mascaran i mitten kommer från Estée Lauder och det är också mycket bra! Den är perfekt till vardags, då man inte vill stå ut så mycket. den är diskret men gör fransarna långa och fina. Även vattentätt är något jag kör på ofta efterosm jag har så känsliga ögon. En vindpust ute och I´m done! Jag gråter som tusan av vinden och det ger sig inte. Så i 9 fall av 10 är det den vattenfasta som åker på om morgnarna :) 
Ögonskugga "ombres duolumiéres" från YSL / Ögonskuggepalett "nudes" från H&M / Mascara "Voluminous 4x" från Loréal Paris / Mascara "Sumptuous" från Estée Lauder / Vattenfast mascara "2000 calorie" från Maxfactor / Ögonbrynspenna "light brown" från H&M
Alla borstar och penslar kommer från olika ställen - H&M, FACE, KICKS osv. 
 
Kommentera inlägget här: