BRÖLLOPSKLÄDERNA!

Oh, nu ska ni få se vad vi ska ha på oss på vår stora dag nere i Nice! Min bröllopsklänning kom för länge sedan, jag var snabb på den punkten, och Philip köpte sin kostym för bara någon vecka sedan.
KOSTYMEN
Philip har ju fördelen att han är i Stockholm halva veckorna, och därav tillgång till ett väldigt brett utbud av utstyrslar. En eftermiddag efter jobbet strosade han runt på NK och fastnade till slut för en tunn och figurnära kostym i ljusgrått från Filippa K. Eftersom det kommer vara ganska varmt, och efterosm man inte vill gifta sig i kortbyxor haha, så fick det bli en tunn och lätt kostym.
På bilden nedan ser kostymen nästan blå ut, men ni ser ju på jackbilden att den är ljusgrå. Den har lite skimmer i sig också så helt matt är den inte. Den är väldigt snygg, och till den kommer han matcha med vit skjorta och en röd fluga (nedan, från www.tieroom.se). Min Philip kommer vara så stilig så! ♥
 
BRUDKLÄNNINGEN
Min klänning beställde jag på nätet på en sida som jag blivit rekommenderad och som jag sett och hört mycket gott om! Klänningarna finns i otaliga modeller, sys upp efter ens egna mått, och tillverkas sedan i Kina. Man kan göra vilka ändringar man vill på ursprungsmodellen och man skirver in vilket senastedatum som leveransen får ha. Jag måste säga att jag är imponerad! Jag fick klänningen i tid, den passar perfekt och den är riktigt bra gjort trots att klänningarna i sig är relativt billiga. Visst, sen tillkommer en tull på hälften av köpebeloppet, men ändå! Jag är väldigt nöjd!
Nedan ser ni min klänning! Den ser exakt likadan ut, odck är den nu hos en sömmerska fö att ta bort axelbanden. Jag trodde inte att en axelbandslös klänning skulle sitta så bra på mig, men i och med att jag valt snörning i ryggen så satt den fantastiskt bra. Därför tar jag nu bort axelbanden. Jag valde mellan denna klänning och en med "prinsessbakelse"-liknande klänning, men föll för den här lite mer gudinnainspirerade stilen. Fallet är vackert och jag trodde att den skulle vara lättare än den var - så det blir till att svettas ändå haha :D
Skorna och diademet är köpta på samma ställe! Vad tycker ni??? ♥
Det enda som är kvar i klädselväg är skor till Philip, smycken till mig - jag skulle vilja ha en öppningsbar amulett av något slag, samt hängande pärlörhängen i droppform - och att stryka min bröllopsklänning... Vilket kan bli ett projekt för sig! Eftersom det är lite släp på den så är den inte den enklaste att hänga upp utan att få skrynklor. Så det blir nog till att panikhitta en brudbutik där nere som har steamers för just bröllopsklänningar och dess sköra tyg. 
 
 
Ullis:

wow vilken underbar klänning! Axelbandslöst kommer nog bli sååå snyggt! Du får gärna skriva vilken sajt du beställt ifrån, om du vill...

Svar: Åh tack, jag är såå nöjd med den! Såklart jag kan skriva siten! Klicka in på http://www.jjshouse.com/se/ så hittar du allt från bröllopsläder till fest och balblåsor, skor och accessoarer! Jag har inget att klaga på av det jag beställde! :D
Ska du också gifta dig? :)
Natalia Johansson

Kommentera inlägget här: