MACRAMÉ / SHAMBALLA

Hej på er! 
Nu på morgonen har jag haft lite pysselverkstad för mig här hemma. På fritids här om dagen lärde vi barnen att göra makramé-armband, och det var nytt även för mig! Jag hann bara lära mig hur man knöt men inte så mycket mer, så därför tog jag med mig mina grejer hem och gjorde det nu imorse. Riktigt bra blev det, det trodde jag inte! Men klurigt, det gäller att hålla tungan rätt i mun så man knyter på rätt håll, annars blir det helt fel. Och så ska det ju vara rakt och sådär, men det gick och det blev superbra! Avslutet och pärlan som blir "spännet" hann jag dock inte se hur man gjorde igår, men jaja, jag fick inprovisera med en vanlig knut den här gången så ska jag kolla upp ordentligt hur man gör till nästa gång. 
När man väl kan grunden så är det ju lätt att börja mixtra med andra sorters mönster och pärlor, hängen osv, så detta var nog inte sista gången jag knöt ett sånt här armband! :) Vad tycks?
 
Kommentera inlägget här: