MEDIATEKET

Jag sitter i skrivande stund i Magnarp skolas Mediatek. På min tid kallades det helt enkelt för datasal, vilket är vad det är, utan några krångligheter. Jag jobbar på ett fritids idag och ja, hela veckan, och just idag är det rent ut sagt skitväder ute. Då slängs all pedagogiskt barn-ska-vara-ute-och -leka-inte-sitta-framför-skärmar-tänk rakt i papperskorgen och kidsen får roa sig framför datorn. En väldigt lycklig stund för många av dem! Det är dock väldigt begränsat vad de får göra - inget eget surfande på nätet utan endast speciella sidor som aldrig någonsin kan relatera till sex, våld, blod, mobbing etc. Så väldigt bra sidor för ungar i den här åldern ändå. De verkar iallafall ha kul och det är det viktigaste.

Strax slutar jag för dagen och då ska jag förbi affären för att handla nåt gott till kvällen, för ni vet väl vem som kommer hem då? Jaaaa, min älskade Philip såklart! :)) Ingen är lyckligare än jag! :))

Förresten, min datorsladd hemma är kass, har blivit utsliten. Så jag kan för tillfället inte ladda min dator och därmed inte använda den då den är död på allt batteri. Men på fredag ska jag hämta en ny, på garantin, så efter det kan jag använda den igen. Anledningen till att jag säger det är för att det skulle varit dags för mitt vanliga instainlägg, men jag har tyvärr bara tillgång till instagram-arkivet genom http://blogg.se">blogg.se på datorn... Så fram till lördag blir det vanliga inlägg på mobil och ipad!

Karin:

Hej! Visst är det fint! Får nog bli en utflykt dit snarast :)

Hmm, jag känner inte till något taxibolag här för här är det mest privata företag och inga stora taxibolag som i Sverige. Men jag känner bl. a till en taxistation i centrala Nice där de alltid har många lediga taxibilar :) sedan har jag även via jobbet ett telefonnummer till ett bra pålitligt (privat) taxibolag, skulle kunna ge dig deras nummer på fredag om du vill! :)

Kommentera inlägget här: