ANTIBES

Idag har vi varit i Antibes! En helt fantastiskt vacker kuststad och en av de renaste jag sett. Vi har vandrat runt där halva dagen, men det var inte en lätt resa. Fransk kollektivtrafik är inte att föredra om man säger så. Onödigt många stopp (omkring 40 stopp på en sträcka på 4 mil), fardårar till chaufförer, skrikiga fransmän och för att inte tala om hur överfyllda bussarna här nere är. En bussresa kostar endast €1 (ca 8-9kr) så många åker ju buss eftersom det är så billigt. Men då blir bussarna istället överfyllda och vi fick stå upp hela resan till Antibes på nästan en timme! Bredvid mig hade jag en fransman som ständigt ville ta mig på handen, en äldre man vars huvud var täckt av psoriasis-exem och flagnade ner på mig (!!!!) samt en totalt svettdränkt dam framför mig. Allt detta, plus jag, på ungefär en kvadratmeters yta. Jaaa, inte optimalt.

Men skoj hade vi och mycket vackert fick vi se! :)

Nu är vi hemma och trötta, men vi ska strax gå ner på promenaden och ta varsin kvällsglass tänkte vi :) man måste ta vara på dygnets alla timmar här nere :)

Kommentera inlägget här: