STYLIST BOKAD

Igår kunde jag bocka av ännu en sak på bröllopslistan, nämligen hår och makeup på den stora dagen! Jag fick ett tips från vår franska fotograf Sophie om en stylist som ofta samarbetar med henne vid fotograferingar. Jag hörde av mig till henne och efter lite mailande fram och tillbaka om hur jag ville ha det så är det nu bokat! Aaah, ännu en grej att stryka från to-do-listan, skönt! Hon kommer till vår lägenhet som vi hyrt, och fixar allt där på plats, innan jag tar taxin ut till platsen där vigseln ska vara. Där väntar ett rum på mig där jag fixar bröllopsklänningen och allt annat. Wiiehoo!
 
Min styling tycker jag känns ganska enkel. Jag vill inte ha någon avancerad håruppsättning, jag gillar mitt hår bäst utsläppt, och det gör Philip också vet jag :) Därför tänker jag köra på utsläppt hår med lockar. Fast inga såna där korkskruvar eller "barbielockar", jag vill ha stora, böljande, naturliga lockar. På bilden nedan till vänster ser ni lite hur jag tänker, men bilden till höger är också något jag kan tänka mig. Jag gillar hur det är utsläppt fast ändå lite festligare på nåt sätt. Det faller väldigt vackert, men isåfall vill jag nog inte ha så skruvade lockar som på bilden, utan hellre lite "slappare", om ni förstår hur jag menar.. 
Som makeup vill jag ha en ganska ljus och romantisk look. Lite eyeliner (använder det inte alls annars!) bara för att framhäva ögonen lite mer. En ljus pastellig (t ex ljusrosa pärlemor) eller kanske ljusbrun bronzig ögonskugga och möjligen någon lösögonfrans, fast inte såna där stora utan den mer naturliga sorten så att jag bara får lite fylligare fransar. Bilden till höger är superfin tycker jag, men även den vänstra där de använt vit penna för att förstora ögat. Kan ju i och för sig vara bra efetrsom jag har så små ögon! I övrigt en jämn solkysst hy samt något diskret läppstift, kanske i nån härlig persikofärg. Hm, får se, men det är iallafall så jag tänker mig det just nu. 
 
Vad tycker ni?
Kommentera inlägget här: