VÅRSTÄDNING

Hallå! Vårt nät här hemma har varit nere ett bra tag nu, och nu på kvällen fick jag ÄNTLIGEN igång det igen! Telefonen fixade dem men inte internet så det var bara att sätta sig och pussla om och ihop sladdarna igen. Ett evighetsgöra kan jag tala om, men nu är allt up and running igen! Tänk va knäpp man blir när allt det tekniska lägger av, livet funkar ju inte utan det! I-land, jag vet...
 
Igår hade vi iallafall en rikti fixar dag här hemma! Vi städade och skurade och plockade. Fint blev det, som ett nytt hem nästan! Skönt att riktigt vårstäda för det är först då man märker hur mycket skit man egentligen har. Så en hel del åkte ut härifrån. För någon vecka sedan trotsade vi ju vintern här hemma också och tog ut våra utemöbler. Igår tänkte vi dra det ännu längre och plantera nya blommor i våra utekrukor. Jag menar, det har ändå varit varmt och strålande sol i över en vecka! Inga fler bakslag här inte! Mhm... Skrattar bäst som skrattar sist, är det väl någon där uppe som säger just nu... Mitt i trädgårdsröran och med jord i händerna började det... SNÖA! Jag höll på att smälla av! Fy katten, nä nu får dte va bra! Vi frös o våra händer med vi planterade klart och stod emot kylan. Idag har det ju varit strålande varmt igen, så kanske, kanske var det vår förtjänst att våren kom tillbaka...? Hehe :)
 
Imorgon drar mina tjejers uteträning igång för säsongen - kan faktiskt ärligt säga att jag INTE ser fram emot det.. Suget har liksom försvunnit lite... Hm, kanske dyker upp när de allra sista snöhögarna smälter undan. 
 
Kommentera inlägget här: