PÅSKTRADITIONER

Så, då är vi intallerade och väl utvilade på Stadshotellet i Åmål. Vi kom hit igår efter lunch, och då blev det ett snabbt ombyte på hotellet och sen åkte vi hem till mamma för lite påsktacos. Alla syskon (nästan) var där, supermysigt att träffa alla, det blir inte så ofta trots allt. Vi tog kvällen tidigt, trötta efter den långa resan. Katterna var också trötta och somnade så gott hos oss, dock blev vi alla väckta av högljudda epa-traktorer emellanåt men ja, vi har köpt öronproppar till inatt :)

Idag startade vi dagen med frukostbuffé på hotellet tillsammans med bästa Emelie som sällskapade med oss. Därefter var det dags för att kika på Åmåls årliga påskparad! Jag minns när jag själv var med i paraden när jag var liten. Jag var en duva, eftersom jag gick på Duvans fritids :) väldigt många gick med i paraden och halva Åmål tittade på kändes det som.

Efter paraden mötte vi upp Tina, Fredrik och Emelie för lite fika och nu ligger vi på hotellet och tar det lugnt. Om ett par timmar ska vi ta en promenad mot mamma för stor påskmiddag med familjen och släkten. Det blir bl a lamm på menyn - njaaa säger jag om det, senast gillade jag det inte. Men smaken är väl som baken - den förändras med tiden ;)

Kanske kör vi på en liten miniutekväll efter middagen, får se om vi orkar.

Kommentera inlägget här: