12 MAJ 2013

PHEEEW! Den här dagen (helgen!) har gått i ett! Ni vet när man säger att "det här helgen ska vi ta det lugnt och inte göra någonting alls, så himla skönt!" - ja, så säger jag och Philip varje helg känns det som, men likförbaskat gör vi en triljon saker. När kvällen kommer är vi helt väck och somnar kl 22. Magiskt, isn´t it? 
Som sagt, det har inte varit en lugn stund den här helgen, och det känns nu såhär på söndagskvällen. Idag har vi bland annat storhandlat, tränat och jag har varit på fotografistund med fotbollsföreningen. HD ska göra en stor kartläggning av fotbollen i nv skåne, så idag har vi alla tagit både individuella kort samt lagfoton. Skoj! Jag fick fylla i lappar med namn och om jag ville ha hem bilderna för påseende, och då kändes det som jag gick i småskolan igen haha. Men så kom raden "målsmans underskrift", och jag insåg att jag är vuxen och kan skriva på ALLDELES SJÄLV! Haha :D 
Igår hade vi besök här hemma hela dagen. Först var Philips mamma och syster (höggravid i vecka 38 typ) här och fikade, och på kvällen bjöd vi över vår härliga granne Lars på middag då han är gräsänkling i en vecka! Vi hade gjort ett långkok bolognese här hemma som puttrat på i 5 timmar, HIMELSKT! Ett glas Jack Daniels och ett glas Baileys senare avslutade vi kvällen på topp! Riktigt skoj!
Imorgon börjar jobbveckan igen och hjärtat drar till Stockholm. Men det blir en resande vecka för hjärtat - han flyger till tockholm imorgon bitti som vanligt, sen vid 15-tiden ska han ta tåget till Linköping för Tillväxtdagarna där han ska stanna till på onsdag. Då tar han tåget hem till mig igen :) 
Knappt 1 månad kvar tills vi åker till Frankrike, och varenda vecka och dag känns uppbokad. Det är så mycket man ska hinna med innan, både bröllopsrelaterade saker men även en del middagar och födelsedagsfirande. Och hela nästa helg, fredag till måndag, så kommer min mamma, hennes fästman och mina två yngsta syskon på besök! Då blir det bland annat Köpenhamn på schemat. PUST, blir trött bara av att tänka på vad mycket man ska hinna med. 
Men. Snart är det semester och det sk abli såååååå skönt!!!
Kommentera inlägget här: