BRUDSLÖJA

När jag beställde min brudklänning beställde jag även en slöja med den. Jag tycker att RÄTT slöja är fantastiskt vackert, och man kan ju få till fantastiska bröllopsfotografier med en slöja som rekvisita. Men som sagt, det gäller att det är rätt slöja, en som inte skymmer klänningen utan istället framhäver den. 
Så, det här slöjan jag beställde i samband med klänningen. HELT FEL! KATASTROF! Den var på kampanjpris och därmed lite av en chansning, det medger jag, men ack så fel den var, inte alls som jag föreställt mig. Det är väl det negativa med att beställa på nätet, det kan vara så förvillande ibland. Nej den jag beställde var väldigt bylsig och tjock, hade många lager och inte alls ett bra fäste. Den levde sitt eget liv och hade inget fall över huvudtaget. Jätteledsen blev jag och la ner det där med slöja igen, bättre att vara utan tänkte jag. 
Men så såg jag här om dagen en bröllopsvideo - grannarna visade oss när deras dotter gifte sig för att ge oss lite inspiration - och där var den. En fantastisk slöja! Väldigt lång, men helt perfekt! SÅ vill jag ha det! Så nu går jakten igång de här sista 2 veckorna innan avresa. Jag ska hitta en lagom lång, enkel, heltvit, med vackert fall och endast ETT lager. Mycket viktigt att det bara är ett lager! Så vi får se om jag lyckas. :)
Slöjan på bilden nedan är nästan perfekt tycker jag. Jättevacker men med en liiite för bred kant tycker jag. Jag har ju ett diadem jag ska bära så en slöja med en sån kant kommer bli alldeles för mycket. Nej, en smal enkel kant, utan broderier, kanske aningen kortare - då vore det perfekt. Jag ska ju också ha utsläppt hår och ni ser ju här att en slöja med bara ett lag inte döljer alls. Den ger bara ett mycket mer romantiskt inslag till bröllopet! Åh, måste hitta den!!
Kommentera inlägget här: