KÖPENHAMN

Efter en härlig frukost åkte vi på lördagen iväg för en dagstur till Köpenhamn. Vi åkte via Helsingör och längs strandvägen utmed kusten. Herre min jeeeeeee vilka hus som ligger där! Det är Nordens Hollywood skulle man nog kunna säga. Jag har aldrig i mitt liv sett så många fantastiska hus i hela mitt liv, det ena slog det andra med hästlängder, och sen kom ett tredje och ett fjärde som slog de första två tillsammans. Och så höll det på. Fantastiskt, hakan släpade i backen hela vägen :) 
Dagen blev ofantligt varm, vilket vi inte riktigt räknat med. Vi hoppades på värme, men inte 27 grader stekande sol. Det var olidligt kan jag säga, och inte kul nånstans. Inne i Köpenhamn var det dessutom knökfullt med folk och självklart karneval, så ni kan ju bara tänka er omständigheterna. Svetta, tårar och hållande för öronen kan man säga. Inte optimalt direkt. Men god mat botar det mesta, lördagen var inget undantag :) Vi åt gott och syskonen fick med sig en del shopping hem. Jag och hjärtat hittade inget speciellt. 
På kvällen när vi kom hem beställde vi pizza och åt till tonerna av Europas alla bidrag i ESC. Jag som hejjat på Robin hela tiden blev smått ledsen av hans framförande. Tyvärr hade han inte styrkan i rösten eller nerverna heller för den delen, för att ta sig hela vägen. Han slutade på en medioker 15e plats tyvärr, men ja. Danskarna vann och vi får en final nära oss nästa år också. Får se om man går då eller inte!
 
Kommentera inlägget här: