NÄR MÅTTET ÄR RÅGAT

Kl är 07.45. Ännu en natt utan enhetlig sömn, då jag vaknar av en mun torrare än Sahara, en näsa tätare än den mest skyddade regnskog, och ett öga som snart inte ser mer. Under natten har mitt högra ögonlock svullnat ännu mer och nu gör det inte bara ont längre utan nu påverkar det helt klart synen. Jag tror att det är en vagel... En inflammation inne i ögonlocket (det finns yttre och inre vaglar men den yttre syns tydligen mer och är lite annorlunda bland annat). Jag har aldrig haft en vagel innan, visst knappt att det existerade.

Igår åkte vi förbi apoteket och när jag beskrev mina symptom (om näsan) var apotekaren säker att det var allergi, så jag fick med mig kortisonspray hem att prova. Halsen däremot tyckte hon lät som halsfluss så det fick jag inget för förutom halstabletter med lite bedövande effekt. Om ja har fortsatt ont i halsen nästa vecka får ja väl åka till läkaren och få penicillin.. Hade halsfluss för bara 2 månader sen så känns ju sjukt okul att få det igen...

Så, nu ligger jag alltså här med allergi, vagel i ögat och en möjlig halsfluss. Och ni får lyssna på allt gnäll! Ledsen för det, men svårt att hitta ljuspunkter att skriva om när man är lite pissed off på båten man sitter i.

Idag är det tänkt att vi ska till Malmö för att äta lunch med ett par vänner som också gifter sig i sommar! De gifter sig också utomlands, i Spanien, och tanken var från början att vi skulle åka dit, men så bestämde vi oss för att vi skulle gifta oss själva i sommar istället och då blev det lite mycket att semestra helt enkelt. Så vi prioriterade oss själva för en gångs skull!

Nä, vi får se om jag orkar med lunchen, känner mig inte jättepigg på tanken av sällskap just nu! :(

Kommentera inlägget här: